Një ilaç natyral, i njohur që nga kohërat e lashta për përfitimet e tij, po del nga një studim i ri si një zgjidhje për peshën e tepërt. Megjithatë, ka edhe… shkronja të vogla që e shoqërojnë atë.
Nga Hipokrati, i cili e përdori si ilaç për ethe, plagë dhe acarim të lëkurës, deri te vetitë e saj antibakteriale dhe antioksiduese, uthulla e mollës ka shumë përfitime shëndetësore deri më sot. Një studim më i fundit, i botuar në BMJ Nutrition, Prevention & Health, e shqyrton atë si një agjent natyral për humbje peshe, duke kontribuar në humbjen e peshës, si dhe duke ulur nivelet e glukozës, kolesterolit dhe triglicerideve.
Evangelia Mantziori, Drejtoreshë e Programit të Ushqyerjes dhe Shkencave Ushqimore dhe Dietologe e Akredituar në Universitetin e Australisë Jugore, në artikullin e saj në The Conversation, paraqet metodologjinë e studimit, duke interpretuar rezultatet dhe vlefshmërinë e tij.
Një ekip shkencëtarësh në Liban kreu këtë provë klinike të dyfishtë të verbër, të rastësishme, mbi një grup të rinjsh mbipeshë dhe obezë të moshës 12-25 vjeç. Ata caktuan rastësisht 30 pjesëmarrës në një nga katër grupet e marrjes ditore të uthullës së mollës: 5, 10 ose 15 ml të holluar në 250 ml ujë çdo mëngjes para mëngjesit për 12 javë. Një grup kontrolli konsumoi një pije joaktive (placebo) me një strukturë dhe shije të ngjashme.
Pas një periudhe tremujore, konsumi i uthullës së mollës u shoqërua me një ulje të ndjeshme të peshës trupore dhe indeksit të masës dhjamore (BMI). Mesatarisht, ata që pinë uthull molle gjatë kësaj periudhe humbën 6-8 kg në peshë dhe e ulën BMI-në e tyre me 2.7-3 njësi, varësisht nga doza. Ata gjithashtu treguan ulje të ndjeshme të perimetrit të belit dhe të vitheve.
Autorët raportojnë gjithashtu ulje të ndjeshme të niveleve të glukozës në gjak, triglicerideve dhe kolesterolit në grupet e pjesëmarrësve që konsumuan pijen me uthull molle. Nga ana tjetër, grupi placebo, të cilit iu dha ujë me acid laktik, pati ulje shumë më të vogla në peshë dhe BMI, ndërsa nuk u vunë re përmirësime përkatëse në shënuesit e gjakut.
Nga studime të ndryshme në kafshë, vlerësohet se acidi acetik në uthullën e mollës mund të ndikojë në shprehjen e gjeneve të përfshira në djegien e yndyrës për prodhimin e energjisë. Megjithatë, ky studim më i ri nuk hetoi nëse ky mekanizëm është i përfshirë në ndonjë humbje peshe.
Eksperti thekson se megjithëse rezultatet e studimit duken premtuese, ato duhet të interpretohen me kujdes. Së pari, nuk është e qartë nëse këto janë verifikuar në të gjitha moshat, pasi pjesëmarrësit ishin të rinj deri në 25 vjeç. Përveç kësaj, megjithëse studiuesit mbajtën të dhëna për dietën dhe ushtrimet e pjesëmarrësve, ato nuk u botuan në studim, duke e bërë të vështirë lidhjen e efekteve të dietës ose ushtrimeve me ndonjë nga efektet. Së fundmi, autorët nuk raportojnë nëse dikush është larguar nga studimi.
Përveç kësaj, meqenëse uthulla e mollës është acidike, nevojitet kujdes në përdorimin e saj, pasi mund të gërryejë smaltin e dhëmbëve. Për këtë arsye, disa dentistë rekomandojnë shpëlarjen e gojës me ujë pas përdorimit ose pirjen e saj me pipëz, moslarjen e dhëmbëve menjëherë dhe përtypjen e çamçakëzit për të rritur prodhimin e pështymës.
Si përfundim, dietologu arrin në përfundimin se do të nevojiten studime më të gjera me grupmosha të ndryshme për të vërtetuar efektet pozitive në humbjen e peshës. Megjithatë, kur kombinohet me një dietë të ekuilibruar dhe ushtrime, uthulla e mollës mund të çojë në humbje peshe.
